Kako su nastale naše platnene pelene?



Kad sam prvi put čula za platnene pelene pomislila sam da li to itko danas koristi i kako to mora biti komlicirano! 


A onda sam naletjela na članak o jednokratnim pelenama i svim štetnim tvarima koje se unutra kriju…počela sam istraživati platnene pelene i ubrzo sam znala sve o njima, vrstama, materijalima i proizvođačima diljem svijeta. Bila sam oduševljena njihovim dizajnom! Odlučila sam sašiti par komada iako nisam bila sigurna da će to moja beba nositi! Imala sam 16 kom prije rođenja bebe… 

Sto je dalje bilo? Pelene su nam odgovarale, njihovo korištenje uopće nije bilo komlicirano, ušteda novaca je bila velika, i nije se moglo dogoditi da ostanem bez ijedne pelene za presvući. Bebina guza nije trebala kremu i nije bila crvena.

I tako su nastajale naše pelene. Sa svakim novim primjerkom materijal sam nalazila kvalitetniji, kroj savrseniji, a aplikacije izraženije i zanimljivije. Danas, i naš treći sin nosi platnene pelene. Kako je njihov vijek doista dug, neke pelene su ostale još od prvog brata.




Na ovoj slici je nekoliko pelena koje sam izradila još davne 2006.g. Pelena Nikola je još u opticaju :)

Odvikavanje od pelena je prošlo jako brzo, jer ranije postaju svjesni svojih fiziolokih potreba.
Platnene pelene koje danas šivam izrađene su od čistog pamuka, mekani frotir izvana, iznutra nebjeljeni ECO bambus/org.pamuk, s 3 sloja visoko upijajućeg frotira. Kopčanje je na čičak ili drukere, u dvije veličine (do 8 kg i od 8 kg do kraja) ili OS - One size - koja ima drukere za smanjenje veličine sprijeda pa se može koristiti od rođenja do kraja pelenaštva.

Održavanje pelena je jednostavno.
Pelene se isperu bilo da su popiškene ili pokakane. Isprane i ocjeđene pelene se vlažne odlože u zasebnu kantu. Mogu se i pošpricati vodom u koju se stavi par kapi čajevca (koji je antiseptik i lijepo miriši). Kad se skupi dovoljno pelena (najbolje ih je oprati svaki 2-3 dan), pelene se peru u perilici rublja, na temp od 60 stupnjeva s malo deterdženta (najbolji je deterdžent bez aditiva, mirisa ili omekšivača). U zadnje pranje se ne stavlja omekšivač (jer je on mastan i smanjuje upojnost pelene, a nije dobar ni za kožu djeteta), a može se uključiti i dodatno ispiranje na kraju ciklusa pranja.
Pelene je najbolje sušiti na zraku i to na suncu (koje izblijedi fleke na pelenama kad ih ima).
Po potrebi, pelene se mogu i otkuhati.

Ako ste kupili pelene bez nepromočivog vanjskog sloja (a većina pelena je takva), potrebna je zaštitna pelena preko. 

Tu su:
- lavić koji maše repom
- slonić s velikim ušima
- zeleni dinosaur s roza pjegama
- kit koji pršće vodu
- avion s propelerom od satenske trakice
- pjegasta žirafa 
- ovčica što se smješi
- supermen znak za superjunaka.
- i neizbježna raznobojna imena….

Probajte, zaljubit ćete se u platnene pelene!
 

Primjedbe

Popularni postovi